Wanneer?

Voetreflexologie helpt de natuur om homeostase (balans) te bereiken. Door het stimuleren van de doorbloeding, zenuwgeleiding en het ontspannen van lichaam en geest. Hierdoor wordt ons zelfgenezend vermogen geprikkeld en kan er genezing plaatsvinden.

(SPORT)BLESSURES/MOBILITEIT
o.a. hielspoor, enkel, schouder, tenniselleboog, muisarm, knieën en bij val met de fiets of val van het paard
In acute gevallen kan voetreflexologie een enorme stimulans zijn om kneuzingen, bloeduitstortingen of andere kwetsuren te doen verminderen.
Wel belangrijk hierbij is hoe eerder dit na het ongeval plaatsvindt, des te sneller er resultaat te verwachten is.
Hielspoor, is vaak na jaren lang doorlopen een chronische klacht geworden, toch kan voetreflexologie een middel zijn om de ontsteking aan het hielbeen te doen laten verdwijnen, geduld hierin is wel belangrijk.

CHRONISCHE KLACHTEN
o.a. indigestie, verstoringen in de spijsvertering, blaasontsteking, nierinsufficiëntie(falen), oedeem, ontstekingen

Bij chronische klachten is de ervaring dat er langer behandeld moet worden, met langere of kortere perioden van rust.
Dit alles in overleg met de therapeut.

HOOFD/NEK/SCHOUDER
o.a. sinusitis (voorhoofdholten ontsteking), hoofdpijn, pijnlijk kaakgewricht, oorpijn, stijve nek, schouderproblemen (acute en chronisch)

Hoofd pijn kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, b.v. gespannen nek of hormonaal. In beide gevallen kan  deze therapie verlichting en of genezing brengen.
Bij sinusitis kan bij voetreflexologie heel erg goed helpen om de ontstoken slijmvliezen en pijn te laten verdwijnen.

WELBEVINDEN
o.a. burn-out, na een operatie, bij of na chemokuur, ontspanning, jetlag

Omdat voetreflexologie zo weldadig is, is het zeer geschikt om het lichaam tijdens een zware periode in je leven de kans te geven te herstellen.
Ook heerlijk na een jetlag.

Zilverschoon:
De plant, die sterk doch buigzaam is
Els Klomp, Praktijk Zilverschoon Fangmanweg 24 6862 EJ Oosterbeek
Behandeling volgens afspraak: Telefoon: 026 44 27 123
Stuur een mail naar:
Stuur een mail
info@praktijkzilverschoon.nl
V.B.A.G.
Vereniging ter bevordering van alternatieve geneeswijze